Medewerkers BCC helpen klanten via winkelrobot
Elektronicaketen BCC zet vanaf zaterdag een rijdende Sales Robot in. Het is de eerste keer dat een Nederlandse winkelketen op een dergelijke manier een mens in de vorm van robot inzet als adviseur.
De meeste robots die tot nu toe in winkels en hotels werden ingezet zijn rijdende poppen die geprogrammeerd zijn om simpele taken uit te voeren of klanten de weg te wijzen. Soms praten ze nog alleen Engels.
Deze nieuwe generatie robot van BCC gaat een stap verder, is op afstand bedienbaar en maakt het mogelijk om direct te communiceren met een medewerker, vergelijkbaar met facetimen of skypen. Op deze manier kan een medewerker een klant op afstand live helpen.
De Sales Robot wordt bediend door een BCC-adviseur met een tweede scherm die daarop alle artikelen, productinfo en voorraden kan zien en zo klanten direct kan helpen. Zowel met producten die in de winkel liggen als die online beschikbaar zijn. Op deze manier is alle relevante informatie direct beschikbaar en kan die op een menselijke manier verstrekt worden.
De eerste robot van BCC heet Peter en wordt de komende tijd ingezet in de winkels met een ‘Smart Home’ shop-in-shop formule. Daar vinden klanten allerlei apparaten en producten die aan elkaar gekoppeld zijn via bijvoorbeeld Wi-Fi of Bluetooth. Van huishoudelijke apparaten tot verlichting en klimaatbeheersing, van televisies tot audio- en beveiligingssystemen. Die kunnen ze op afstand bedienen met hun smartphone, tablet of computer.
Zaterdag 24 juni wordt Peter vanaf 14.00 uur gedemonstreerd bij BCC in Zoeterwoude, Hoge Rijndijk 311B. Zaterdag 1 juli vanaf dezelfde tijd bij BCC in Den Bosch, Balkweg 7. In de toekomst is het perspectief dat klanten in andere winkels ook op afstand geholpen kunnen worden door BCC-smart home specialisten. Op termijn kunnen klanten zelfs bij de robot (contactloos) afrekenen.
De meeste robots die tot nu toe in winkels en hotels werden ingezet zijn rijdende poppen die geprogrammeerd zijn om simpele taken uit te voeren of klanten de weg te wijzen. Soms praten ze nog alleen Engels.
Deze nieuwe generatie robot van BCC gaat een stap verder, is op afstand bedienbaar en maakt het mogelijk om direct te communiceren met een medewerker, vergelijkbaar met facetimen of skypen. Op deze manier kan een medewerker een klant op afstand live helpen.
De Sales Robot wordt bediend door een BCC-adviseur met een tweede scherm die daarop alle artikelen, productinfo en voorraden kan zien en zo klanten direct kan helpen. Zowel met producten die in de winkel liggen als die online beschikbaar zijn. Op deze manier is alle relevante informatie direct beschikbaar en kan die op een menselijke manier verstrekt worden.
De eerste robot van BCC heet Peter en wordt de komende tijd ingezet in de winkels met een ‘Smart Home’ shop-in-shop formule. Daar vinden klanten allerlei apparaten en producten die aan elkaar gekoppeld zijn via bijvoorbeeld Wi-Fi of Bluetooth. Van huishoudelijke apparaten tot verlichting en klimaatbeheersing, van televisies tot audio- en beveiligingssystemen. Die kunnen ze op afstand bedienen met hun smartphone, tablet of computer.
Zaterdag 24 juni wordt Peter vanaf 14.00 uur gedemonstreerd bij BCC in Zoeterwoude, Hoge Rijndijk 311B. Zaterdag 1 juli vanaf dezelfde tijd bij BCC in Den Bosch, Balkweg 7. In de toekomst is het perspectief dat klanten in andere winkels ook op afstand geholpen kunnen worden door BCC-smart home specialisten. Op termijn kunnen klanten zelfs bij de robot (contactloos) afrekenen.
Geen opmerkingen: