LG vernieuwt robots
Tijdens CES 2019 introduceert LG Electronics (LG) een nieuwe versie van de draagbare CLOi SuitBot en een reeks verbeterde service-robots. De draagbare LG CLOi SuitBot ondersteunt het onderlichaam en maakt tillen en buigen minder zwaar. De verbeterde CLOi service-robots - PorterBot, ServeBot en CartBot - laten de meer geavanceerde mogelijkheden zien die mogelijk zijn dankzij de steeds verder toenemende kennis van LG op het gebied van AI en robotica.
De LG CLOi SuitBot ondersteunt de taille en verhoogt de spierkracht van de gebruiker. Hiermee vermindert het risico op letsel en vermoeidheid bij het uitvoeren van fysiek zware taken zoals het tillen en het neerzetten van zware objecten. SuitBot vergroot de flexibiliteit door een verlenging van 50 graden en een flexie van 90 graden van de taille mogelijk te maken. De SuitBot wordt geactiveerd wanneer de drager in een hoek van 65 graden buigt en wordt uitgeschakeld wanneer hij of zij rechtop staat. De robot is binnen één uur volledig opgeladen en kan dan vier uur lang zijn werk doen.
De PorterBot, ServeBot en CartBot zijn voor het eerst aan het publiek voorgesteld tijdens CES 2018. Deze zijn ontworpen voor omgevingen zoals luchthavens, hotels, supermarkten en winkelcentra en helpen klanten bij het vervoeren van bagage, het bezorgen van maaltijden of het dragen van boodschappen. De nieuwe LG CLOi service-robots zijn voorzien van een geavanceerd autonoom navigatiesysteem en verbeterde connectiviteit om communicatie met andere machines, zoals liften en automatische deuren, mogelijk te maken. Met behulp van AI-technologie analyseren de robots van LG CLOi de gebruikspatronen van klanten om voortdurend te leren en hun prestaties te verbeteren.
De LG CLOi robots zijn uitgerust met aanraakschermen en spraakherkenning om een natuurlijke interactie met klanten mogelijk te maken. Ook kunnen ze complexere taken uitvoeren, zoals het beantwoorden van vragen en het verwerken van betalingen. De intelligente robots zijn ontworpen om zelfstandig te werken: ze navigeren naar een laadstation wanneer de accu bijna leeg is en gaan terug aan het werk als ze weer zijn opgeladen. Ook voeren ze dagelijks zelfstandig een diagnose uit en rapporteren ze automatisch.
De LG CLOi SuitBot ondersteunt de taille en verhoogt de spierkracht van de gebruiker. Hiermee vermindert het risico op letsel en vermoeidheid bij het uitvoeren van fysiek zware taken zoals het tillen en het neerzetten van zware objecten. SuitBot vergroot de flexibiliteit door een verlenging van 50 graden en een flexie van 90 graden van de taille mogelijk te maken. De SuitBot wordt geactiveerd wanneer de drager in een hoek van 65 graden buigt en wordt uitgeschakeld wanneer hij of zij rechtop staat. De robot is binnen één uur volledig opgeladen en kan dan vier uur lang zijn werk doen.
De PorterBot, ServeBot en CartBot zijn voor het eerst aan het publiek voorgesteld tijdens CES 2018. Deze zijn ontworpen voor omgevingen zoals luchthavens, hotels, supermarkten en winkelcentra en helpen klanten bij het vervoeren van bagage, het bezorgen van maaltijden of het dragen van boodschappen. De nieuwe LG CLOi service-robots zijn voorzien van een geavanceerd autonoom navigatiesysteem en verbeterde connectiviteit om communicatie met andere machines, zoals liften en automatische deuren, mogelijk te maken. Met behulp van AI-technologie analyseren de robots van LG CLOi de gebruikspatronen van klanten om voortdurend te leren en hun prestaties te verbeteren.
De LG CLOi robots zijn uitgerust met aanraakschermen en spraakherkenning om een natuurlijke interactie met klanten mogelijk te maken. Ook kunnen ze complexere taken uitvoeren, zoals het beantwoorden van vragen en het verwerken van betalingen. De intelligente robots zijn ontworpen om zelfstandig te werken: ze navigeren naar een laadstation wanneer de accu bijna leeg is en gaan terug aan het werk als ze weer zijn opgeladen. Ook voeren ze dagelijks zelfstandig een diagnose uit en rapporteren ze automatisch.
Geen opmerkingen: