NAO robot voor het eerst te zien op Nederlandse winkelvloer
Bij het BCC-filiaal in Leidschendam werd het winkelend publiek vandaag wel op een hele bijzondere manier geholpen. Niemand minder dan NAO, misschien wel de bekendste robot ter wereld, bood het winkelpersoneel van de elektronicawinkel vandaag eenmalig de helpende hand. Drie uur lang verbaasde de klantvriendelijke robot klanten van de winkel met een spectaculaire lichtdemonstratie.
Klanten van BCC konden vandaag zelf ervaren dat robots inmiddels niet meer alleen tot leven komen in science fiction films. De 58 centimeter lange NAO robot beweegt niet alleen, maar voert ook gesprekken met mensen. Zo werd de robot vandaag ingezet om de mogelijkheden van Philips Hue lampen te demonstreren. De kleine robot vroeg klanten wat hun lievelingskleur is, waarna NAO vervolgens allerlei varianten van deze kleur liet zien op de Philips lampen die digitaal door de robot werden aangestuurd. De robot wist hiermee direct het publiek voor zich te winnen.
Het was vandaag voor het eerst dat Nederlandse consumenten op de winkelvloer kennis konden maken met de vriendelijke robot. NAO kan winkelverkopers helpen bij het demonstreren van producten door deze op een leuke en interactieve manier te promoten. De robot laat de producten zien en verwijst vervolgens door naar de verkoper. De NAO dient dus ook niet als vervanger van winkelpersoneel maar juist als interactieve aanvulling. NAO was eerder al te zien bij verschillende winkels van de Darty Group - het moederconcern van BCC - in onder meer Frankrijk en België. Ook in het onderwijs heeft NAO inmiddels al zijn succes bewezen: in meer dan 70 landen werd de robot al ingezet om een helpende hand te bieden in onderwijsprogramma's.
Klanten van BCC konden vandaag zelf ervaren dat robots inmiddels niet meer alleen tot leven komen in science fiction films. De 58 centimeter lange NAO robot beweegt niet alleen, maar voert ook gesprekken met mensen. Zo werd de robot vandaag ingezet om de mogelijkheden van Philips Hue lampen te demonstreren. De kleine robot vroeg klanten wat hun lievelingskleur is, waarna NAO vervolgens allerlei varianten van deze kleur liet zien op de Philips lampen die digitaal door de robot werden aangestuurd. De robot wist hiermee direct het publiek voor zich te winnen.
Het was vandaag voor het eerst dat Nederlandse consumenten op de winkelvloer kennis konden maken met de vriendelijke robot. NAO kan winkelverkopers helpen bij het demonstreren van producten door deze op een leuke en interactieve manier te promoten. De robot laat de producten zien en verwijst vervolgens door naar de verkoper. De NAO dient dus ook niet als vervanger van winkelpersoneel maar juist als interactieve aanvulling. NAO was eerder al te zien bij verschillende winkels van de Darty Group - het moederconcern van BCC - in onder meer Frankrijk en België. Ook in het onderwijs heeft NAO inmiddels al zijn succes bewezen: in meer dan 70 landen werd de robot al ingezet om een helpende hand te bieden in onderwijsprogramma's.
Geen opmerkingen: